Back to Top
Τηλ. επικοινωνίας : 22210.62743 | Email: el.politias@cyta.gr
Κυριακή, 28 Μαΐου 2017


     23 Μαίου 2014, στις Ευρωεκλογές στην γεμάτη! Πλατεία Κοραή στην Αθήνα. 

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΗΜΕΥΕΙΣ ΤΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ
ΣΚΛΗΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
του Δημ. Αντωνίου, ιατρού

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: ΥΠΟΥΡΓΟΣ: "Το Υπουργείο μας αυτή τη περίοδο επεξεργάζεται συγκεκριμένη πρόταση – λύση με την οποία η υποθηκευμένη περιουσία καταγράφεται, εκτιμάται η αξία της και διαχωρίζεται σε αγροτική και σε  αστική. Η πρώτη (αγροτική περιουσία) μεταφέρεται στον ΟΔΙΑΓΕ, τον Οργανισμό Διαχείρισης, που έχει συστήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και  η δεύτερη (αστική) μένει στη διάθεση της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ.  Σε όσους  από τους φορείς και τα φυσικά πρόσωπα –αγρότες έχουν βιώσιμη προοπτική εκχωρείται για ΧΡΗΣΗ η υποθηκευμένη αγροτική τους περιουσία.  Εκείνων που  δεν έχουν βιώσιμη  προοπτική εκχωρείται για  χρήση    σε άλλα συνεργατικά σχήματα της περιοχής που πληρούν τις προϋποθέσεις".

Ιστορικό:
Το 2012 αφαιρέθηκε η άδεια λειτουργίας της χρεοκοπημένης ενιαίας ΑΤΕ και χωρίστηκε σε «υγιές» και «κακό» τμήμα. Το «υγιές» πωλήθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς με όλα τα περιουσιακά στοιχεία της ενιαίας ΑΤΕ σε χρήμα και ακίνητα, συμπεριλαμβανομένων και των ενήμερων δανείων των αγροτών στην ενιαία ΑΤΕ, (με αντίτιμο μόνο 95 εκαταμ. ευρώ!) ενώ το «κακό» τμήμα, με το όνομα ΑΤΕ Υπό Ειδική Εκκαθάριση (ΑΤΕ ΥΕΕ), ετέθη σε εκκαθάριση (δηλ. προς κλείσιμο).

Για να γίνει όμως η παραπάνω πώληση του «υγιούς» τμήματος της ενιαίας ΑΤΕ, το ΤΧΣ (το ελληνικό δημόσιο) έδωσε δάνειο ύψους 7.5 δις. στην ενιαία ΑΤΕ για να καλύψει το «χρηματοδοτικό κενό» (funding gap)  στον Ισολογισμό της ύψους 7.5. δις. τα οποία αντιπροσώπευαν ληξιπρόθεσμα («κόκκινα» δάνεια) κυρίως αγροτών (αλλά και άλλων) στην ΑΤΕ.

Τα 7.5 δις. ευρώ αυτά τα πήρε η Τράπεζα Πειραιώς! (που αγόρασε το «υγιές» τμήμα της ΑΤΕ), ενώ το «κακό» της τμήμα ΑΤΕ ΥΕΕ  επωμίστηκε το  βάρος των 7.5 δις. «κόκκινων» (ληξιπρόθεσμων) δανείων που χρωστούσαν οι δανειολήπτες και ως εκ τούτου και την υποχρέωση να εισπράξει τα 7.5 δις από τους δανειολήπτες και να εξοφλήσει με αυτά το ΤΧΣ (ελληνικό δημόσιο)…κι όλα καλά και νόμιμα (πραγματικά). 

Μαζί όμως με τα 7.5 δις. «κόκκινων» δανείων, η ΑΤΕ ΥΕΕ πήρε στην ιδιοκτησία της και τις ΥΠΟΘΗΚΕΣ που είχαν μπεί στα ακίνητα (σπίτια και αγρούς) των κόκκινων αυτών δανειοληπτών.
Κι έτσι η ΑΤΕ ΥΕΕ άρχισε από το 2012 να πιέζει με διάφορους τρόπους τους δανειολήπτες να της εξοφλήσουν τα 7.5 δις. για νε εξοφλήσει κι αυτή με την σειρά της το ΤΣΧ (που είχε δώσει το δάνειο 7.5 δις. στην ενιαία ΑΤΕ για να μπορέσει να πωληθεί στην Τράπεζα Πειραιώς).  

Το 2015 όμως το ΤΧΣ, κατέγραψε στον Ισολογισμό του, ότι ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ το δάνειο των 7.5 δις. και ΔΕΝ το ζητάει πλέον από την ΑΤΕ ΥΕΕ….! Τα 7.5 δις. αυτά έγιναν έτσι Δημόσιο Χρέος, το οποίο θα πληρώσουν οι επόμενες γενεές των Ελλήνων.
Και στην συνέχεια φυσικά, η ΑΤΕ ΥΕΕ κατέγραψε κι αυτή στον Ισολογισμό του, ότι ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ τις υποχρεώσεις της (τις οφειλές της) ύψους 7.5 δις. προς το ΤΧΣ.
Όλα τα παραπάνω τα αποκαλύψαμε στην «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ» της 22-04-2017 και στην Εκπομπή «Θεσσαλική Γή» της 25-04-2017.

Την 18 Μαίου 2017 όμως ο Υπουργός Γεωργίας Ευάγγελος Αποστόλου, στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Σκάι και με άρθρο του στο «ΒΗΜΑ» (βλ. παρακάτω) είπε συνοπτικά τα εξής ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΑ:
«Θα δημιουργήσουμε σύντομα έναν οργανισμό στο υπουργείο, τον ΟΔΙΑΓΕ,  ο οποίος θα πάρει όλα τα υποθηκευμένα γεωργικά ακίνητα των κόκκινων οφειλετών στην ΑΤΕ ΥΕΕ και θα παραχωρήσουμε την ΧΡΗΣΗ των! τους πρώην ιδιοκτήτες των !...κι αν αυτοί δεν θέλουν ή δεν μπορούν τα δουλέψουν, θα τα δώσουμε σε άλλους» !

ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΡΩΤΑΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:

1)      Γιατί αφού το ΤΧΣ και η ΑΤΕ ΥΕΕ, έχουν οι ίδιοι διαγράψει από τα βιβλία των (Ισολογισμούς των) τα κόκκινα αγροτικά δάνεια (τα οποία έγιναν δημόσιο χρέος και θα τα πληρώσουν οι επόμενες γενιές των ελλήνων με την εφορία των), καθώς και από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ!, η ΑΤΕ ΥΕΕ απαιτεί τα δάνεια αυτά, με διάφορους, ακόμα και παράνομους μεθόδους από τους δανειολήπτες?
(βλέπε στο τέλος του κειμένου τα αποσπάσματα και τα links από τους Ισολογισμούς του ΤΧΣ, που διαγράφει τα δάνεια προς την ΑΤΕ ΥΕΕ).
2)      Εφόσον τα χρήματα που καταφέρνει ακόμα να εισπράττει η ΑΤΕ ΥΕΕ από τους φοβισμένους αγρότες, ΔΕΝ καταγράφονται στα λογιστικά βιβλία της ΑΤΕ ΥΕΕ, που πάνε? Μήπως σε μαύρε τσέπες και σε off shore εταιρείες?
3)      Γιατί πλέον η ΑΤΕ ΥΕΕ δεν δίνει στους οφειλέτες τους τραπεζικούς λογαριασμούς που όλοι άρχιζαν με τους αριθμούς 526… και οι οποίοι δεν ανήκουν σε καμία ελληνική τράπεζα? Που ανήκουν αυτοί οι λογαριασμοί? Γνωρίζετε ότι ο Εισαγγελέας έχει σχηματίσει δικογραφία και ερευνά τα  παραπάνω γεγονότα-ερωτήματά μου των παρ. 1-3 μετά από μήνυσή μου?
4)      Με την παραπάνω δήλωσή σας στον ΣΚΑΙ για την ίδρυση του  ΟΔΙΑΓΕ,   εννοείτε ότι ο οργανισμός αυτός, ΘΑ ΚΑΤΑΣΧΕΙ (θα Δημεύσει) τα χωράφια και τις αγροτικές επιχειρήσεις και μετά θα βάλει τους πρώην ιδιοκτήτες των αγρότες να δουλεύουν ως ΕΡΓΑΤΕΣ και ΚΟΛΛΗΓΟΙ με μισθό στις πρώην δικές τους περιουσίες?
5)      Γιατί δεν κηρύσσετε ΑΚΥΡΕΣ τις Υποθήκες που έχουν παράνομα εγγραφεί από την ΑΤΕ επί αγροτικών και αστικών ακινήτων από το 1992 μέχρι και την ημερομηνία κλεισίματος της ΑΤΕ την 27-07-2012, διότι οι υποθήκες αυτές ενεγράφονταν κατά παράβαση των αρ.26 παρ. 8,9 του ν.2076.1992 και αρ.20 παρ.2 του ν.2844/2000 για τις οποίες μάλιστα έχουν ήδη εκδοθεί και αμετάκλητες αποφάσεις?
Δείτε στο video αυτό τις αποκαλύψεις μου για το θέμα αυτό στο ΚΟΝΤΡΑ, από το 2010:
6)      Γιατί κατάσχετε παράνομα τις ΑΚΥΡΕΣ αυτές υποθήκες?
7)      Mήπως ο πραγματικός λόγος διαγραφής των γεωργικών δανείων από τους ισολογισμούς του ΤΧΣ και της ΑΤΕ ΥΕΕ, αποσκοπούσε τελικά, στην «νομιμοποίηση» της απόκτησης των γεωργικών υποθηκών από το «κοράκι» του υπουργείου σας ΟΔΙΑΓΕ ?
8)      Καταλαβαίνετε ότι αυτό συνιστά ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΕΥΣΗ των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ των αγροτών, που παραβιάζει το αρ.17 Συντάγματος για την προστασία της Ιδιωτικής Περιουσίας?.
9)      Καταλαβαίνετε ότι τέτοιες δημεύσεις ΔΕΝ έκανε ούτε ο Λένιν, αλλά τις έκανε μόνο ο Στάλιν και ο Κιμ Γιόνκ Ουνκ στην Βόρεια Κορέα?
10)  Ο οργανισμός αυτός ΟΔΙΑΓΕ,  που θα πάρει τις περιουσίες των αγροτών, θα λειτουργεί σύμφωνα με τα ξένα κοράκια στα οποία η Κυβέρνηση του Σύριζα, με δύο νόμους το 2015 και 2016, έχετε δώσει το δικαίωμα να αγοράσουν και διαχειριστούν τα κόκκινα δάνεια των πολιτών?
11)  Αυτός  ήταν ο λόγος που στο χθεσινό 4ο Αντεθνικό Μνημόνιο του 2017  συμπεριλάβατε και άρθρο με το οποίο δίνετε την δυνατότητα στα ξένα κοράκια και στον  ΟΔΙΑΓΕ,  να διαχειρίζονται, εκτός των κόκκινων δανείων και τα ακίνητα που έχουν υποθήκες για τα δάνεια αυτά?
12)  Δεν ντρέπεστε και δεν φοβάστε, επιχειρώντας να ΔΗΜΕΥΣΕΤΕ (στην ουσία να Κλέψετε ή να Ληστεύσετε) με τον τρόπο αυτόν τις περιουσίες του κόσμου?
13)  Κάτω από ποίες διαταγές και ποίων λειτουργείτε?
14)  Έχετε σκοπό να δώσετε όλη την αγροτική γή σε τεράστιες ξένες εταιρείες, για συλλογική εκμετάλλευση, όπως γίνετε στην Αμερική, στις οποίες (εκμεταλλεύσεις) οι πρώην ιδιοκτήτες των, θα δουλεύουν ως μισθωτοί κολλήγοι?
15)  Έχει ξαναγίνει αυτό στην Ελληνική Ιστορία και την Ιστορία των Ελευθέρων Λαών, όλου του Κόσμου?
16)  Ξεπουλάτε το Έθνος, για μια καρέκλα Προδοσίας?
17)   Έχετε αναλογιστεί την νόμιμη τιμωρία που σας αναμένει?

ΣΧΟΛΙΟ: Και προς επιβεβαίωση των παραπάνω, ιδού οι διαγραφές από τον Ισολογισμό του ΤΧΣ  των δανειακών απαιτήσεών έναντι της ΑΤΕ ΥΕΕ. Το ίδιο  φυσικά έκανε και η ΑΤΕ ΥΕΕ στους δικούς της Ισολογισμούς , όπως μπορείτε να διαπιστώσετε όλοι σας:

ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ (ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ) ΣΩΡΕΥΤΙΚΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΤΟΥ ΤΧΣ:
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΡΗΣΗΣ: 1/1/2015-31/12/2015
Σελ. 56:
Απομείωση («διαγραφή»)(*) απαιτήσεων από όλες τις τράπεζες υπό εκκαθάριση χρήσης 2015:  (281.500.034€) (πίνακας).
  • ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ (ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ) ΣΩΡΕΥΤΙΚΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΤΟΥ ΤΧΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΕ ΥΕΕ: ΧΡΗΣΗΣ: 1/1/2012-31/12/2015
Σελ. 64-65:
Τράπεζα     Funding gap     Σωρευμένη Απομείωση (*)  Σωρ/κές Εισπράξεις 
ATEbank:  7.470.717.000€   (5.646.004.771€)                     (315.000.000€)       
ATEbank:  Εκτιμώμενο Ανακτήσιμο Ποσό: 1.509.712.229€ (πίνακας).
(*) Απομείωση = Διαγραφή των ποσών αυτών από τον Ισολογισμό του ΤΧΣ κι εγγραφής των στον Κρατικό Προυπολογισμό ως Δημόσιο Χρέος (ο Έλληνας φορολογούμενος ως «τελευταίος δανειστής»)
Σελ. 64-65: Σημείωση 10:  Απαιτήσεις από Τράπεζες υπό Εκκαθάριση (πίνακας) (από τον Ισολογισμό του ΤΧΣ του 2015) (βλ. link παρακάτω).

·         ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ TΧΣ 01/01/2016 – 30\09\2016 (σελ. 14, 19-20).
Απομείωση απαιτήσεων από όλες τις τράπεζες υπό εκκαθάριση  (85.121.660)

Σημ. 6, σελ. 19-20:
Έως την 30/09/2016, το συνολικό ποσό του funding gap που καταβλήθηκε από το Ταμείο ανήλθε σε €13.489εκ., εκ των οποίων €516εκ. ανακτήθηκαν και €11.036εκ. αξιολογήθηκαν ως μη ανακτήσιμα. Κατά την εννεάμηνη περίοδο που έληξε την 30/09/2016, το Ταμείο αναγνώρισε στην κατάσταση αποτελεσμάτων ζημία απομείωσης ποσού €85εκ. και εισέπραξε το συνολικό ποσό των €30εκ. από τις τράπεζες υπό εκκαθάριση.

·         Το funding gap, η σωρευτική απομείωση και οι σωρευτικές εισπράξεις ανά τράπεζα υπό εκκαθάριση έως την 30/09/2016 παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα:

                     Funding gap        Σ/κή Απομείωση       Σ/κές Εισπράξεις      Εκ/νο Ανακ/μο    
ATEbank     7.470.717.000    (5.705.136.184)        (345.000.000)           1.420.580.816

·         Η κίνηση των απαιτήσεων του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένων των απομειώσεων και των εισπράξεων, από τις υπό εκκαθάριση τράπεζες κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2016 παρουσιάζεται παρακάτω:
                    
                    Υπ/πο έναρξης        Εισπράξεις     Απομείωση       Υπ/πο κλεισίματος   
ATEbank     1.509.712.229      (30.000.000)   (59.131.413)        1.420.580.816

·         Η κίνηση των απαιτήσεων του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένων των απομειώσεων και των εισπράξεων, από τις υπό εκκαθάριση τράπεζες κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2015 παρουσιάζεται παρακάτω:

                     Υπ/πο έναρξης     Εισπράξεις       Απομείωση     Υπ/πο κλεισίματος   
        ATEbank    1.700.030.040     (95.000.000)   (30.033.538)       1.574.996.502


ΙΔΟΥ Η ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΣΚΑΙ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟ «ΒΗΜΑ»:

VIDEO: Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ! στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» της 18-05-2017 του ΣΚΑΙ TV, από το 27ο λεπτό και μετά.

  

 Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΜΕΡΚΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Αθήνα, 15 Μαΐου 2017

Άρθρο
Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Βαγγέλη Αποστόλου
στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» της Κυριακής 14 Μαΐου 2017


Η ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ ΠΝΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΧΩΡΟ

Κοντά στα δύο μεγάλα προβλήματα του αγροτικού χώρου, το υψηλό κόστος παραγωγής και την έλλειψη ισχυρών συνεργατικών σχημάτων, στέκει κι αυτό της υπερχρέωσης, που ξεπερνά τα 6 δις ευρώ. Αν δε προσθέσουμε τις οφειλές προς το Δημόσιο από ΦΠΑ, προς το ΙΚΑ από ασφαλιστικές εισφορές και τους καταλογισμούς που μας έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τότε φτάνουμε  στα 7 δις ευρώ, ποσό που ξεπερνά κατά πολύ την ακαθάριστη αξία της αγροτικής παραγωγής που δηλώνεται.

Για να αντιμετωπίσουμε όμως αυτές τις οφειλές και ιδιαίτερα τα τραπεζικά δάνεια, πρέπει πρωτίστως να τις δούμε μέσα από δύο παραδοχές, του τρόπου λειτουργίας της πίστης στο χώρο και της ιδιαιτερότητας της αγροτικής δραστηριότητας.

Η αγροτική πίστη στη χώρα μας ήταν ταυτόσημη με την Αγροτική Τράπεζα, τουλάχιστον μέχρι το 1991, αλλά και μέχρι το 2012 που η ΑΤΕ μεταφέρθηκε σε ιδιωτική τράπεζα. Είχε δε ως κύριο αντικείμενο τη στήριξη των αγροτών και των συνεταιριστικών τους οργανώσεων, με σκοπό όπως αναφερόταν στον ιδρυτικό της νόμο, «τη βελτίωση των αγροτικών συναλλαγών σ’ όλη την ελληνική επικράτεια». Παράλληλα δε οριζόταν και ως κύριος συνεργάτης της πολιτείας στην άσκηση της αγροτικής πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη της χώρας.

Η είσοδος όμως της χώρας μας στην ΕΟΚ βάζει κι άλλον παίκτη στον αγροτικό χώρο, την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) και μάλιστα πολύ δυναμικά, γιατί φέρνει μεν Κοινοτικές ενισχύσεις, αλλά απαγορεύει στις Κυβερνήσεις  να ενισχύουν το χώρο. Έκτοτε τόσο η ΑΤΕ όσο και οι συνεταιριστικές οργανώσεις, που διαχειρίστηκαν τα Κοινοτικά κονδύλια και τις χρηματοδοτήσεις της αγροτικής παραγωγής όχι μόνο απέτυχαν οικτρά αλλά και οδήγησαν την αγροτική πίστη σε άλλα μονοπάτια.

Με σειρά νόμων επιχειρήθηκε πολλές φορές να ρυθμισθούν τα δάνεια αγροτών, συνεταιρισμών και ιδιωτικών επιχειρήσεων του αγροτικού τομέα. Ενδεικτικά αναφέρονται οι νόμοι: 2008/92, 2237/94, 2538/98 και  3259/2004 γνωστός και ως νόμος για τα πανωτόκια. Παρά το γεγονός ότι είχαν ευρεία εφαρμογή δεν κατόρθωσαν να αντιμετωπίσουν ριζικά το πρόβλημα της υπερχρέωσης που δημιουργήθηκε κυρίως κατά την περίοδο 1990-2000, που τα επιτόκια κυμαίνονταν σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Πολλές μάλιστα από τις ρυθμίσεις, όπως αυτές για τα δάνεια των συνεταιρισμών, κρίθηκαν τελεσίδικα στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια παράνομες, ως αντίθετες στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τα ευρωπαϊκά όργανα μας ζητούν σήμερα να τις ανακτήσουμε, με το συνολικό ποσό να ξεπερνά τα 573 εκατ. ευρώ.

Ας δούμε όμως πως χαρτογραφείται σήμερα η υπερχρέωση του χώρου. Είναι γνωστό ότι μετά την πώληση και  διάσπαση της ΑΤΕ τα τότε υπερήμερα  δάνεια παρέμειναν στην υπό εκκαθάριση ΑΤΕ και τα   ενήμερα πέρασαν στη  Τράπεζα Πειραιώς.

Οι συνολικές οφειλές αγροτών και αγροτικών συνεταιρισμών προς τις τράπεζες (κυρίως σε μία- Τράπεζα Πειραιώς) ανέρχονται στα 2,5 δις, εκ των οποίων βρίσκονται σε καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών ποσοστό 20%, δηλαδή 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 50 εκατ. έχουν χορηγηθεί με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Στην υπό εκκαθάριση ΑΤΕ τα χρέη έχουν πολύ χειρότερη διάρθρωση, όπως οι παρακάτω πίνακες καταδεικνύουν .

Πίνακας 1


ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ-ΑΓΡΟΤΕΣ


Πλήθος
Λογ/σμων

Συνολική Οφειλή
(σε χιλ. ευρώ)

ΕΝΗΜΕΡΟ

2.828

24.661
Χωρίς Εγγύηση Ελληνικού Δημοσίου
2.431
24.631
Με ΕΕΔ ( ως31.03.2017)
397
29
ΥΠΕΡΗΜΕΡΟ
82.406
1.870.009
Χωρίς ΕΕΔ
71.382
1.745.130
Με ΕΕΔ (ως 31.03.2017)
11.024
124.878
Γενικό Άθροισμα
85.234*
*αφορά 35.000  αγρότες
1.894.671

Πίνακας 2


ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ

Πλήθος
Οφειλετών

Συνολική Οφειλή
(σε χιλ. ευρώ)
ΕΝΗΜΕΡΟ

27.180
Χωρίς ΕΕΔ
84
27.180
Με ΕΕΔ ( ως 31.03.2017)
0
0
ΥΠΕΡΗΜΕΤΡΟ

1.567.281
Χωρίς ΕΕΔ
631
1.498.920
Με ΕΕΔ (ως 31.03.2017)
12
68.361

Γενικό Άθροισμα
727
1.594.461

ΣΥΝΟΛΟ: 1.894.671 + 1.594.461 = 3.489.132 ευρώ στην ΑΤΕ ΥΕΕ

Θα σταθώ μόνο στα χρέη που υπάρχουν στην υπό εκκαθάριση ΑΤΕ γιατί είναι σχεδόν στο σύνολό τους υπερήμερα, ενώ αυτά προς τις Τράπεζες (Τράπεζα Πειραιώς) είναι στο 20% (ποσοστό πολύ μικρότερο του 36% των κόκκινων δανείων  προς τις άλλες τράπεζες) και μπορούν να αντιμετωπιστούν τόσο μέσω του εξώδικου συμβιβασμού όσο και της ρύθμισης των κόκκινων δανείων, που σύντομα θεσμοθετείται.

Δυστυχώς λόγω  του πλαισίου λειτουργίας αλλά και του σκοπού της  υπό εκκαθάριση ΑΤΕ είναι αδύνατη η ρύθμιση των δανείων αυτών υπό τις ίδιες συνθήκες και με τα ίδια χρηματοοικονομικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι λοιπές τράπεζες. Είναι ενδεικτικό ότι η υπό εκκαθάριση ΑΤΕ δεν μπορεί να εφαρμόσει το σύνολο των μέτρων που προβλέπονται στον κώδικα δεοντολογίας. Για παράδειγμα δεν μπορεί να ανταλλάξει ακίνητα με χρέος, να συμμετέχει σε πλειστηριασμούς για την απόκτηση ακινήτων με σκοπό τη διαγραφή χρέους, να ανταλλάξει χρέος με μετοχικό κεφάλαιο, να προχωρήσει σε διαχωρισμό οφειλής, να διαγράψει κεφάλαιο, να περιορίσει την απαίτησή της στο ύψος των καλυμμάτων της.

Ο εξώδικος συμβιβασμός που ψηφίστηκε πρόσφατα  μπορεί να περιλαμβάνει και τα δάνεια που βρίσκονται σε εκκαθάριση, αλλά δεν αφορά τους μεμονωμένους αγρότες, παρά μόνο τις επιχειρήσεις που έχουν τη «πτωχευτική ικανότητα», όπως είναι οι συνεταιρισμοί , που και σε αυτή τη περίπτωση θα βρει ελάχιστη εφαρμογή.

Είναι ανάγκη επομένως να γίνει ειδική νομοθετική παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Κάτι τέτοιο επεχείρησε το Φεβρουάριο του 2014 ο τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, που έφερε στη Βουλή, υπό τη πίεση των αγροτικών κινητοποιήσεων, μια τροπολογία για την αντιμετώπιση των τότε ενυπόθηκων υπερήμερων δανείων της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ και την ενσωμάτωσε στο Ν. 4235/2014 .

Ως εισηγητής τότε του ΣΥΡΙΖΑ είχα στοιχηματίσει, ότι δεν θα υπάρξει ούτε μια περίπτωση εφαρμογής του. Και επαληθεύτηκα για δύο λόγους, ο πρώτος ήταν ότι δεν μπορούσε να εφαρμοστεί γιατί δεν στηριζόταν σε στοιχεία που να τεκμηρίωναν τη δυνατότητα των υπόχρεων να ανταποκριθούν κι ο δεύτερος γιατί ήταν μια επανάληψη των γνωστών στον αγροτικό χώρο ρυθμίσεων που έκανε η πρώην ΑΤΕ με σκοπό να τακτοποιεί το χαρτοφυλάκιό της αλλά και να μετατοπίζει τα προβλήματα υπερχρέωσης.

Κι όμως πρέπει να βρεθεί λύση. Καταρχήν οι συγκεκριμένες οφειλές ύψους 3,5 δις ευρώ δεν υπάρχει καμία πιθανότητα, ούτε κατ’ ελάχιστον να πληρωθούν από τους οφειλέτες φυσικά πρόσωπα- αγρότες και κυρίως από τους συνεταιρισμούς. Κι ούτε βεβαίως πρόκειται να καλυφθούν από το τυχόν πλειστηρίασμα που μπορεί να προκύψει μέσα από αναγκαστικού χαρακτήρα διαδικασίες στις υποθηκευμένες εγκαταστάσεις, εξοπλισμούς και ακίνητα που συνδέονται με τα χρέη.
Το ζήτημα όμως που μπαίνει επιτακτικά πλέον είναι πόσες και ποιες από αυτές τις υποθήκες είναι απαραίτητες για τη συνέχιση της αγροτικής δραστηριότητας από τους υπερχρεωμένους ιδιοκτήτες τους, αλλά και γενικότερα από όσους δραστηριοποιούνται στον αγροτικό χώρο.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Το Υπουργείο μας αυτή τη περίοδο επεξεργάζεται συγκεκριμένη πρόταση – λύση με την οποία η υποθηκευμένη περιουσία καταγράφεται, εκτιμάται η αξία της και διαχωρίζεται σε αγροτική και σε  αστική. Η πρώτη (αγροτική περιουσία) μεταφέρεται στον ΟΔΙΑΓΕ, τον Οργανισμό Διαχείρισης, που έχει συστήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και  η δεύτερη (αστική) μένει στη διάθεση της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ.  Σε όσους  από τους φορείς και τα φυσικά πρόσωπα –αγρότες έχουν βιώσιμη προοπτική εκχωρείται για ΧΡΗΣΗ η υποθηκευμένη αγροτική τους περιουσίαΕκείνων που  δεν έχουν βιώσιμη  προοπτική εκχωρείται για  χρήση    σε άλλα συνεργατικά σχήματα της περιοχής που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Έτσι και η αστική περιουσία μπορεί να καλύψει ένα μέρος των οφειλών και η αγροτική να συμβάλει στην υπηρέτηση του σκοπού της, που είναι η αγροτική δραστηριότητα. Όλα αυτά βέβαια περνούν μέσα από αντίστοιχη νομοθετική πρωτοβουλία.

Δημ. Αντωνίου, ιατρός, 22210-62743 και 695 30 12 255












• Δημοσιεύθηκε από : Δημήτριος Αντωνίου
Κυριακή, 28 Μαΐου 2017 - 9:47 π.μ.
Διαδώστε το Άρθρο...